Lacul Bolboci din Munții Bucegi

Bucureștiul fierbea sub cod galben de caniculă, iar noi am plecat spre munte în căutarea unui loc mai răcoros, unde să putem respira aer curat cu miros de brad.

Ținta noastră-Lacul Bolboci, o destinație fără rezonanță pentru mine. Nu mai auzisem până acum de ea și nici nu-mi făceam mari iluzii, însă ideea de a scăpa de căldura înăbușitoare mă motiva puternic să merg.

În ciuda așteptărilor, experiența s-a dovedit a fi una extrem de interesantă. Am descoperit un loc deosebit în Munții Bucegi, ușor accesibil și mai puțin populat, ceea ce m-a încântat.

26.06.2015-94Bolboci este un lac de baraj artificial pe râul Ialomița, cu un volum de 13 milioane metri cubi, situat în munții Bucegi la o altitudine de 1438 de metri. Pentru că mai sus de această altitudine nu se mai află nici un baraj în România, Bolboci este considerat barajul situat la cea mai mare altitudine din țară. A fost construit în 1988 în scop hidroenergetic, are o înălțime de 55 metri și o lungime de 500 de metri.26.06.2015-8426.06.2015-7326.06.2015-86Din Sinaia am virat stânga către Târgoviște, apoi am luat-o pe drumul care duce la cabana Cuibul Dorului. Am traversat Șaua Dichiului, unde priveliștea e grozavă, apoi am ajuns la intersecția în care la stânga drumul merge spre lacul Bolboci și peștera Ialomița, iar la dreapta către Babele. Am virat stânga și după aproximativ 6 km am ajuns la baraj.

Numit și ”Marea din Bucegi”, lacul Bolboci  se află în aria geografică protejată a Parcului Național Bucegi și este unul din locurile unde poți petrece o zi relaxantă departe de zgomotul și căldura orașelor.

Priveliștea e frumoasă și linistitoare. Munții înconjoară lacul care capătă o culoare verzuie și crează impresia unui loc făcut de natură nu de mâna omului.

Am început explorarea traversând barajul, cu privirea când în dreapta, când în stânga pentru a surprinde peisajul în toată splendoarea lui.26.06.2015-8226.06.2015-7026.06.2015-106Am trecut pe lângă cabana Bolboci și am intrat pe un drum forestier pe marginea lacului, admirând priveliștea superbă. Printre vârfuri de brazi culoarea apei se vedea ba albastră, ba verzuie.26.06.2015-12526.06.2015-11626.0626.06.2015-110După aproximativ 2 Km am coboarât către mal, unde ne-am bălăcit, am cules flori colorate și ne-am relaxat, la nu mai mult de 21 de grade celsius.26.06.2015-16326.06.2015-207Mi-am propus două lucruri: 1-să revin pentru a descoperi și alte locuri din zonă; 2- să mă cazez măcar o noapte într-una din căsuțele complexului Zănoaga, atât de frumos amenajate în apropierea lacului.

Like This!

Lasă un răspuns

